TEKNISK INFO – har du spørsmål om våre produkter ring oss på telefon: 32 72 27 00
Ja, jeg ønsker et
pristilbud på art.nr:

(Kopier teksten og lim det inn i maillinken og fyll ut dataene i mailen)

Firmanavn:
Navn:
Adresse:
Tlf/Mob.:

Bil/maskinmerke:
Reg. nr.:
Motor:
Diesel/bensin:

Antall hk:
Årsmodel:
Event. turbo mrk/model:
Event. orig. turbo nr:

Diverse info:

Marker teksten og ta kopi før du klikken e-post adressen og fyll ut dataene i e-postleseren.
Info@turbopower.no

Bruk pakninger – ikke silikon, her ser du hvorfor!
Etter å ha splittet en turbo for å finne havariårsaken fant vi rester av silikon. Silikonen har fulgt med oljen inn i senterhuset på turboen, og delvis tettet smøringen for lagerene. Dette har medført varmgang i turbinakselen.
Catch-tank for veivhusventilasjon, ikke uten grunn
På de fleste biler går oljedampen fra veivhusvetilasjonen inn igjen på sugesiden av turboen. Noe av denne oljedampen går videre inn i forbrenningsprossesen, dette er ikke ønskelig. Kan medføre effekttap. En annen grunn er å unngå oljesøl i selve rørgaten.

Etter 15.000 kjørte kilometer åpnet vi catchtanken påmontert en Audi, og som det fremgår av bildet har den fanget opp en god del olje/oljedamp.

Oljecatchtanken kan monteres på de aller fleste biler.

Priser: Runde/sylinderformet kr. 495,- ink. mva. Rektangulære kr. 610,- ink. mva.
Se her!