DUMPVENTILER – har du spørsmål om våre produkter ring oss på telefon: 32 72 27 00
Ja, jeg ønsker et
pristilbud på dumpventil:

(Kopier teksten og lim det inn i maillinken og fyll ut dataene i mailen)

Artikkel nr.:
Firmanavn:
Navn:
Adresse:
Tlf/Mob.:
Bilmerke:
Motor:
Diesel/bensin:
Antall hk:
Årsmodel:
Diverse info:

Marker teksten og ta kopi før du klikken e-post adressen og fyll ut dataene i e-postleseren.
Info@turbopower.no

Få raskt opp trykket og få den «gode» lyden!
Alle turbomotorer med gass spjeld bør være utstyrt med en eller annen form for resirk- eller blow-off/dumpventil. Dumpventilen styres av vakuumet som opptår i bakkant av gasspjeldet og slipper ut en del av ladeluften og utligner trykket i rørgaten når gasspjeldet lukkes. Dette trykkfallet gir kompressorhjulet mindre «luftmotstand» og opprettholder dermed mesteparten av sin rotasjonshastighet. Når du igjen går på gass og gasspjeldet åpnes lukkes dumpventilen og trykket i rørgaten bygges raskt opp igjen takket være kompressorhjulets hastighet.

Dumpventiler inndeles i tre grupper:
- For resirkulering
- For utslipp til friluft (gir den gode lyden)
- Både resirkluering og utslipp til friluft (dualport), du får den gode lyden
Videre kan ventilene være av membrantype eller stempeltype. Ventiler med stempel er i prinsippet mer stabile og holdbare. Vi leverer begge typer.

Forge har produsert dumpventiler med både stempel og membran. Ventilene blåser ut i det fri og/eller resirkulerer luften inn igjen på sugesiden. For biler med og uten luftmengdemåler. Se her!
Turbosmart har produsert dumpventiler med stempel. Ventilene blåser ut og/eller resirkulerer luften inn igjen på sugesiden. For biler med og uten luftmengdemåler.
Se her!
Bosch ventilen resirkulerer luften inn igjen på sugesiden. Se her!