TEKNISKE TIPS – har du spørsmål om våre produkter ring oss på telefon: 32 72 27 00
Tekniske data:

Bilmerke: Audi A3 (8L)
Produksjonsår: 2000
Motor: 1,8 turbo
Antallhester originalt: 150hk
Tverrestilt motor
Drivstoff: Bensin Shell 99 v-power
Tohjulsdrift
Tredørs

Samme motor finnes i:
VW, Seat og Skoda

Følgende ustyr vil bli påmontert:
Manifold VAG209430-2, se her
Garrett GT 2860RS, se her
Dyser 0280150984, se her
Bensinpumpe 0580254005, se her
• Drivstoff: Shell 99 V-power racing
• Luftfilter: KN filter RR3003, se her
• V-båndsadapter for downpipe, se her
Katalysator KAT-400S, se her
• Eksos Supersprint 324566, se her
fra Felgimport Norge AS
• Forge intercooler FMINTE08, se her
• Dumpventil Forge FMCL007P: se her
• Turbotrykkregulator: se her
• Turbotrykkmåler: se her
• Fôringer: Powerflex, se her

• Justerbart senkesett: FK Silverline
• Bremser:
• Felger: TSW Croft 8x19" ET35
fra Felgimport Norge AS, se her
• Dekk: Falken FK 452, 225x35x19
Mapping/tuning utføres av
Flissundet Motorservice AS

Har du spørsmål om prosjektet eller ønsker å bestille deler ta kontakt med oss i Turbopower AS
Tlf. 32 72 27 00

Del 02. Prøvemontering - fra manifold til luftfilter
Del 01. Demontering
Del 02. Prøve montering, manifold til luftfilter (du er nå her)
Del 03. Montering av intercooler med rørgate
Del 04
. Downpipe med eksosanlegg
Del 05. Ferdig motorrom med tilkoblinger
Del 06. Understell (fôringer, felger/dekk og dempere)
Del 07. Før oppstart
Del 08. Mapping/tuning
Del 09. Oppsummering
Prøvemontering er viktig for å tilpasse rør, slanger og koblinger, bruk tid på dette og vær nøye! Da sparer du faktisk mye arbeid og resultatet blir pent. Under prøvemonteringen kan man også rydde opp, og endre eksisterende løsninger. Rørgater vil bli sveiset på et senere tidspunkt så mye av silikonen vil bli byttet ut.
2.1 Manfold og turbo
Manifolden festes med et par skruer, men bør sitte såpass at den ikke endrer seg, dette er presisjon. Turboen en GT 2860 RS plasseres på manifolden og festes tilsvarende. Vri kompressor-huset slik at utgangen peker nedover! Begrunnelsen ser du lenger ned.
2.2 Noe opprydning
Dette prosjektet har valgt å endre litt på slangekveilen til varmapparatet. Dette for å frigjøre plass til rørgaten fra kompressordhuset til intercooleren som skal legges under rørgaten til luftinntaket. For å få til dette må også stålrøret for den nederste varmapparatslangen som går inn i motoren kappes med ca 20 cm.
2.3 Luftfilter og luftmassemåler
Luftmassemåleren tas fra den originale luftfilterboksen. Husk å plasser den riktige veien her viser en pil luften retning. Luftfilteret plasseres rett ved et origialt feste til luftfilterboksen. En slangeklemme skal festes rundt kanten av bakre del av luftfilteret og skrus fast i luftfilterboksfestet.
A3 prosjektet fortsetter, prøvemontering!

Alt av deler kan du bestille her hos oss, med på kjøpet for du den hjelpen du trenger for å gjennomføre prosjektet. Målet med dette bygget er å hente ut mellom 285-300 hk.

Dette er ikke et fasitprosjekt, men kan alikevel være til inspirasjon. Så følg med!